Välkommen Leon

I lördags åkte vi in till förlossningen halv 10 för att, vad vi trodde, bli igångsatt. Natten mellan fredag o lördag, runt 4, kände jag av lite värkar så gick upp tog en dusch o gick sen o la mig igen. När vi sen skulle åka in, kom dom me ca 5-10 minuters mellanrum, men inte så kraftiga. När vi kom dit, satte dom ett ctg o kollade bebisens kurva. Allt såg bra ut o värkarna kom oftare o starkare nu. När hon kollade va jag öppen 6 cm redan! Så det blev ingen igångsättning som vi trodde, utan allt satte igång sig själv, vilket kändes superskönt. Runt 11 tog jag en dusch för att lindra smärtan lite, men efter nån halvtimme blev det för mkt att jag fick lägga mig i sängen igen. Testade på lustgasen och den blev min vän resten av förlossningen :p Efter första gången sluddrade jag bara o började skratta haha men sen hjälpte den jättebra, även om jag blev sjukt trött mellan värkarna. 12.45 satte krystvärkarna igång och 13.10 tittade lilla Leon ut! Kunde knappt fatta att jag klarat det, utan nån smärtlindrig dessutom (förutom lustgas o dusch) Tack älskling för ett underbart stöd under hela förlossningen! Dina händer fick stå ut me mkt haha.

Eftersom vattnet gått 2 dagar innan, gjordes lite prover på Leon för att se att han inte hade nån infektion. Jag hann även få antibiotika innan som även överfördes till han. Vi låg kvar på förlossnigen i ca 4 timmar innan vi blev flyttade till BB.

På måndagen fick vi åka hem efter att barnläkaren kollat på honom o dom tagit några sista prover. Allt såg bra ut och nu lever vi som mamma o pappa här hemma vilket känns underbart!! <3 Han sover jätteduktigt på nätterna o vaknar bara när han vill ha mat.

Förlossningen är bland de häftigaste jag varit me om, vilken känsla!  och livet som mamma känns ännu bättre! Att ha ett ansvar varje dag!

Älskar dig Leon så mycket redan, och dig Ale ännu mera! Så underbart att se dig som pappa till våran son :)



Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad jag längtar efter att få hålla honom!! När jag läser det här får man såna minnen som man glömt lite, ibland längtar jag tillbaka till när oliver var nyfödd, allt var så nytt och spännande. Jag säger bara en sak, ta vara på den här tiden för det går så otroligt fort!! oliver är liksom snart 1½ år men det känns som igår han föddes :P krama o pussa mosters gulleplutt från mig :)

2010-05-21 @ 20:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0