Början av min graviditet

Hej!

Just nu sitter jag i sängen, Ale är o tränar så tänkte ta o försöka mig på o skriva blogg igen. Kan ju vara lite kul nu när jag är gravid, och kunna kolla tillbaka även efter allting :) Kan ju skriva en kort sammanfattning om allting:

Den 27 augusti 2009 gjorde vi ett gravtest, eftersom vi misstänkte att jag var gravid. Hade då slutat me p-pillren 27 dagar innan. Testet visade två streck (alltså positivt). Glömmer aldrig den dagen! Ale väntade i rummet under tiden jag var på toan o gjorde testet o efter jag kommit tillbaka o visat testet kunde vi inte sluta le =) Var såå glada! Ringde barnmorskan dagen efter och frågade hur vi skulle gå tillväga.. Hon sa först grattis o sen frågade om vi var glada eller ej. Självklart var vi glada :D! Fick en tid till ett möte o så lite andra tider till inskrivningen och så ultraljud. Under min första tid som gravid, mådde jag dåligt till o från. Var väldigt känslig för lukter, vissa dagar var värre än andra. Kunde ibland inte äta utan att jag fick upp de igen, o att borsta tänderna avslutades alltid att jag hängde över toaletten... Detta gick över gradvis, o var väl helt borta i vecka 13 eller nåt. Sen dess har jag bara njutit av graviditeten. Första sparkarna kunde jag känna i v.20 ungefär, och Ale kunde känna dom ett par veckor efter. Under de senaste veckorna har jag börjat känna av lite ryggont, speciellt när jag har suttit för länge, och under senaste veckan även i revbenen. Men jag står ut :D Magen den bara växer o växer för varje dag nu tycker jag, speciellt på kvällarna. Börjar känna mig ganska otymplig haha :p Och bebis håller mest igång på kvällarna/nätterna. SÅ mysigt att känna alla sparkar o rörelser där inne.

Idag är jag i v. 25+3. Ska försöka lägga in bilder efter varje vecka på magen här, kul o se kanske?!

Lite blandade bilder:
       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0